aku termenung di bwh mentari


lama-lama fikiran sudah menerawang ke tempat lain. sudah tidak focus.masyaAllah ct,tggl berapa lama lagi nak test ni,boleh duduk berangan-saya nak bercuti!!!mahu pegi aussie.mahu pg mesir.mahu bertandang ke jepun juga.ah,byknya tempat nak pegi.ireland??? iA kalau x tertinggal flight akan sampai ke sana jua.aku sgt2 suka weekends yg lepas.memasak bersama team memasak yg paling best.sister2 aku plg sayangi.x sangka juga ade kebolehan memasak ni.open house 70ppl.pdc 180ppl.ok la tu.kenduri kawin boleh pggl team memasak kami. yg plg best bila housemate cerita teori telur.
telur tu kan kalau kita pecah elok2,nampak kan telur putih n telur kuning. telur putih tu represent kita nyer cita2,hobi,fesyen baju & tudung, minat, kecenderungan, study n apa saja yg berlaku dlm hidup. yg kuning tu represents aqidah ie kepercayaan kita. so,nampak tak kita ni sgt2 mengasingkan kuning n putih telur tu.sampai bila kita dan conceal aqidah kita tu.kita bina aqidah kuat2 n simpan je mcm telur kuning tu.patutnya kita scamble the egg betul2 sampai kuning n putih bercampur.sebab ade je kuasa2 jahat akan ambil telur kuning itu dgn hati2 n masuk dlm mangkuk lain.cuba bygkan kalau itu terjadi even kuning itu pecah dlm mangkuk lain pun,kita x mampu buat ape2.jerit sana sini minta selamatkan aqidah kita.buat ape nak selamatkan lagi if kita sendiri cuba asingkannya.sepatutnya, cita2 kita, matlamat kita, hobi kita, malah setiap tindak tanduk kita termasuk baju apa nak pakai esok pagi harus berpandukan aqidah itu.bukan mengcampurkan-ambil yg nak dan buang yg taknak.kacau habis2an.sramble the egg betul2.barulah bernama telur dadar silap muslim yg sebenar

petikan ini dr kata2 housemate saya.n ditambah dgn kata2 hati sy yg suke bercakap. hai arie, gue mahu ketemu sama kamu. rindu bgt!!!

Comments

aRie said…
salaam..
hii.. rindu bangat sama kamu.. jage diri elok2..
i'allah.. ade rezeki.. kite jumpe..
may allah will owez be with you.. ameen~

Popular Posts