ada kalanya bile jiwa ini tertekan...

selalunya aku sering saja memagihkan masa utk melakukan sesuatu.malah aku sering saja marah tatkala sakit dtg menemuiku. sakit itu masih lagi menghinggapi dan masih lagi meracuni fikiranku utk tetap setia di atas katil.dan hari ini aku tidak keluar rumah semata-mata mahu menyiapkan tugas2 yg sudah lama terkebelakang dr org lain, namun, belum sempat aku menyipkan bacaan utk pof, sakit itu dtg lagi,tidak tertahan sehingga aku jatuh tertunduk senyap. terfikir waktu itu betapa byk kerja yg masih x disiapkan.betapa byk janji yg belum ditunaikan dan betapa ramai insan2 yg aku masih belum memberikan senyuman utk mereka. malah, dlm hadith 39 ada mengatakan -be in this world as though as u're stranger or traveller. when evening comes, don't expect morning, and when morning comes dont expect evening,take from ur health 4 ur illness n from ur life for ur death(riwayat bukhari). take from ur health from ur illness. i'm thinking why all this sudden Allah give me the illness that i never think i could have. i understand Allah want to test me. n yet, i still in my own comfortable world think that i've tomorrow for work to be done. i've another hour to finish it. n still doing lazily. i couldn't discipline myself to work harder n even to work smarter. n alwiz punish myself by criticizing 'ME'. it just lower my self esteem.it never bring me anywhere. u have to make urself bz in order to be happy-taken from 'la tahzan'.it is me sister siti reminding u(n me) in case u forget.

Comments

aRie said…
be strong my fren!!!
sehatkah? rindu ct..

salam dr clayton

Popular Posts