ah,betapa kecilnya cita2 mereka

tadi aku baru menjelajah ke blog2 org lain.di sana aku melihat,jahiliyyah berkecamuk di muka bumi ini dan aku melihat minat dan cita-cita penduduk2 dunia ini sgt kecil dan kerdil-petikan dr mukadimah di bwh bayangan Al-Quran. inilah yg aku rasa.melihat dunia ini dipenuhi dgn org2 yg berbangga-bangga dengan ilmu pengetahuan yg ada, iaitu ilmu pengetahuan kanak-kanak, kefahaman dan pemikiran kanak2, minat dan cita-cita kanak2 sama seperti aku melihat pandangan seorg tua kepada mainan kanak2,percubaan kanak2 dan keteloran lidah kanak2. aku merasa kaget dan hairan mengapa manusia menjadi begini?mengapa mereka tidak mendgr seruan Allah Yg Maha Tinggi dan Maha Besar iaitu seruan yg dpt meluhur, MEMBERKATI dan MEMBERSIHKAN usia seseorg?ah,mengapa jadi begini.tidak sampaikah Islam pada mereka.ataukah kita yg faham ini gagal menjalankan tggjwb sebagai seorg muslim.atau kerana bola besi yg x bisa dipecahkan lagi?atau mungkin inilah ujian Allah utk mereka dan kita.ayuh siti,belajar sungguh2 n pukau mereka dgn kehebatanmu.sehingga satu hari nnt mereka sudi mendengar n memahami dgn hati.insyaAllah.

Comments

Popular Posts