titik-titik yg ditinggalkan...

aku sgt weng hari ini.jika bebrapa hari yg lalu aku enggan makan sehingga tekak sudah berasid,hari ini aku enggan berkata-kata.hingga temanku cuba mengubah suasana,dgn selamba aku menjawab, "can i have a moment of silence,please" ah,salahnya aku.kasihan mereka.bukan niat aku sebenarnya.entah mengapa hari ini terasa sgt berat.aku sakit kepala+sakit perut[sape suruh x makan?]akhirnya aku ambil keputusan utk lepak2 di tempat biasa sambil memerhatikan itik2 yg comel.aku melihat kembali titik2 yg berada di belakangku.argh, terlalu byk jahilyyah yg masih melekat.sudah puas kucuba ia masih ada lagi.aku juga enggan melepaskan kenangan itu... hey,have a rest... jihad,siti,jihad... bukan senang nak berubah kan?bukan senang nak pujuk hati supaya tetap sabat.bukan senang nak menghilangkan karat2 itu.bukan senang nak memutihkan kain yg terkena minyak hitam.bukan senang... inilah perjuangan. telahkah aku memasukkan diriku ke dalam islam sepenuhnya? sudahkah aku hidup dgn sibghah Allah? sudahkah aku benar2 menceraikan diriku dr sebarang nafs yg membelenggu? hakikatnya aku masih belum. aku masih menyembah pelbagai berhala selain Allah.masih lagi bergantung pada manusia.dan masih lagi menyanjung manusia. aku terlalu byk bercakap. aku ingin berehat.bimbang kalau2 apa yg kutelah katakan tidak kuperbuat... aku ingin diam di dlm gua ini.diam..diam..diam...

Comments

Anonymous said…
siti..lame tak borak ngan ko.rindu lak.aku harap ko cepat 'sembuh'.Carilah kekuatan dr sumber kekuatan."dan dgn mengingati Allah, hati akan menjadi tenang" (13:28).Doakan aku nk exam nx week..hope dpt berperang dgn ilmu sihir dunia dgn tenang..:-).
terima kasih cik anonymous.rindu juga nak borak2.cik siti x blh duduk dalam keadaan statik ini!!!

Popular Posts