make something useful today

sesungguhnya hari ini bukanlah yg terbaik buatku.tetapi segalanya yg telah terjadi merupakan yg paling baik berlaku.setelah berjumpa dgn k.f yg terasa semacam sekejap sgt, i realise that i talked tooooo much!!!sampai i think she's must be so boring to hear all the stories.tapi, dia senyum je =) ..itulah ciri-ciri kakak yg baik.ketenangan dan keikhlasannya menawan hati semua org.cuma sejak akhir2 ni aku dilanda perasaan kurang baik.ku kira semuanya kerana banyaknya kerja yg perlu diuruskan dan baru terasa sedar betapa ramai tangan2 yg tak tercapai dan ditinggalkan.terasa bersalah dlm mengejar mardhatillah aku sering melupakan sesetengah perkara yg mungkin kecil tetapi besar nilainya.maafkan aku teman jika meninggalkanmu.kudrat dan kecetekan ilmu membuatkan aku gagal meraih segala peluang utk mengajak kamu bersama2 mengejar mardhatillah. exam yg sudah hampir.malah, mungkin deadline kita yg sebenar juga hampir tamat.ilmu dan amal masih kurang.akhlak masih di takuk lama.masih bersalut jahiliyyah.masih terlekat karat2nya yg terlalu sukar utk dikikis.aku bercerita dgn teman2 mengenai 'sayonara jahliyyah' hari ini.cuma, ku rasakan objektif tidak sampai.malah, sgt kering dan membosankan.aku sedih dan kecewa kerana gagal memberikan yg terbaik.salahku kerana mungkin belum benar2 faham.malah, jauh sekali utk benar2 mempraktikkan apa yg aku ceritakan.setiap perkara ade silap dan salah dan aku harus belajar drnya.aku tertarik pada kata2 yg aku baca dr status ym seeseorg yg aku tak pasti siapa. ia berbunyi
hidup kita akan berdepan dua jalan, dua pilihan, dosa atau pahala, perkara bernama islam atau jahiliyyah, syurga atau neraka...sekiranya engkau memilih jalan yg menuntut kemurkaaanNya maka jangan engkau heret mereka yg lain bersama...
aku tersenyum sendiri membacanya.inilah yg aku ingin sampaikan.kata2 yg tidak terucap pabila bercerita.aku tersenyum juga kerana apabila kita punya matlamat yg sama, kadang2 apa yg kita fikirkan pada masa yg sama juga sama.it's amazing kan? aku harus merealistikan plan belajar. kelihatan terlalu sukar utk dicapai..mungkin juga kerana aku kurang focus. mahu beli tiket esok-musti!musti!musti!

Comments

Popular Posts