atas nama cinta

sebetulnya aku sudah tidur buat masa ini.keletihan setelah sepanjang hari keluar dr rumah.aku telah selesai oral japanese language.dan sebetunya aku sepatutnya sudah sgt lega.sekalipun tidak berpuas hati dgn apa yg ku telah lakukan, perasaan2 lain turut bersama2 menyerabutka keadaan.baru lepas menghadiri majlis hari lahir rakanku.sebtlnya aku bukanlah tetamu jemputan tapi atas dasar kwn, aku diterima.tidak kisah sebenarnya.hanya mahu menyambung silaturrahim=) kelihatan sgt canggung di dlm conversation mereka.apakah yg mereka sedang berborak ni?haih, x leh nak masuknya.last2, dgn muka toye je,aku membuat alasan tersangat penat dgn oral test yg x sampai 10 minit itu.aku amati hub antara kami bknlah rapat sgt.so, we don't have something in common.moral of the story.mix with them but stood up ur own pride.apekah ini?

yg keduanya.ni story utk pengajaran diri sendiri.baru shj melawat rakan yg lain.tanpa aku sedari, wah dia ni sebenarnya logam hebat juga ya. mmg hebat, berapa byk movie y didownload n ditonton.berapa byk lagu n video2 klip yg dia tahu, berapa byk tarian yg dia mahir.hebat betullah dia ni.sayang aku sedih.sedih kerana aku tak mampu utk menyentuh hatinya.sedih kerana aku gagal menyedarkan dirinya jika dia punya kemampuan sebegini, betapa byk dia blh lakukan utk islam. malah sempat dia mendgrkan lagu nyanyian,ciptaan sepenuhnya kenalanku. hebatkan? blh buat lagu sendiri,main gitar sehebatnya....
aku ragu2.aku hanya mengangguk2.mmg hebat.punya byk masa.punya byk buah fikiran dan sgt2 kreatif.syg seribu kali syg, bakatnya hanya terbiar sia-sia
kenapa aku kisahkan sgt.sebab mmg pasti org itu terlalu jauh utk tgnnya kupaut. terlalu jauh sehingga usah aku bermimpi.sekalipun aku tahu dia juga kenalanku-sekaligus menjadi tggjwb aku utk membawanya brsama-sama dlm islam yg syumul ini.aku terkesima dgn passions meraka.keasyikan mereka.bakat mereka.kebijaksaan mereka.kekretifan mereka. dan bagaimana mereka menghargai hasil seni itu.aku kagum.betapa sebenarnya begitu ramai manusia yg punya keistimewaan luar biasa.tetapi hatiku menangis.kerana mereka hanyalah melakukan kerja yg sia2.aku menangis kerana sedih mengenangkan aku gagal sebelum berjuang.tgn2 mereka terlalu sukar utk dicapai....namun kuberharap agar mereka akan turut bersama-sama berganding bahu membela agama Allah ini...

Comments

Popular Posts