mengapa sukar utk menangis

ingat lagi pada teman yg menghantar lagu menangislah dendangan pakcik2 firdaus.x faham ape maknanya.kehadirannya di sini utk menenangkan jiwa yg kacau.n kami tidak berbuat ape pun.hanya melayaninya sebagai tetamu.kini, aku faham apa maksud lagu itu.kerana aku juga terlalu keras hati utk menangis sekarang.terima kasih buat teman yg dari jauh sudi menelefon bertanya khabar-sejauh republik chech.aku tersenyum shj mendgr rakaman suarnaya.syg aku x sempat menjawab.ketika ini aku ingin saja memeluk emak erat2,menghamburkan segalanya pada kakak,mengadu pada abah,bercerita dgn along angah, bergelak ketawa ngan zaki n dekwan n makan sedap2 bersama2 acik tercinta.masakan aku dapat.tinggallah aku keseorangan di bumi asing ini.wlpn ini tahun kedua,ia masih bumi asing buatku.malam ini terasa amat berat-seberat hatiku.ingin aku menangis puas2 melepaskan keresahan di jiwa.melepaskan ape yg terbuku di dada.sekian lamanya aku membaca topic tadi.namun, masih x faham , sampai aku bertanya, apakah ujian yg ALlah timpa sehingga aku sebegini l*****.aku sendiri sudah tidak mampu risau lagi.ingatkah cerita 'bila rindu sudah habis?'...begitulah perasaaan ku sekarang.risau dah abis.sehingga utk memikirkannya sudah tidak mampu lagi.sakit kepalaku bertambah2.entah bila hilangnya.kini, aku hanya perlu berusaha sehingga tamat exam ini.n mungkin selepas itu aku harus bersungguh2 dlm plan2 lain.aku mengharapkan agar Allah mengampunkan dosaku hari ini kerana kurang bersyukur atas nikmatnya.seharusnya aku berterima kasih kerana apa saja ujian menimpa adalah tnada kasih sygNya..

Comments

Popular Posts