bila kita lemah...

aku tahu kenapa aku begini.kerana aku terlalu statik di warwick ini.arghhhh..lamanya x kuar!!i need sumthng to fill the emptiness.even ada muntalaq,aku harus keluar juga.berjumpa teman2 kerana Allah.baru melihat video al-jazeera psl apostasy in malaysia.oh, malaysiaku syg,mengapa kamu begitu?aku menyedari apakah silapnya.malah,yg aku pelikkan,mengapa org ingin jauh dr din yg membersihkan usia seseorg.yg membebaskan penghambaan kepada manusia kepada penghambaan pada Allah semata2.yg mengeluarkan manusia dr dunia yg sempit kepada keluasan akhirat.betapa beratnya tggjwb kita ini.jika bukan kita siapa lagi?tiada lagi masa utk merasa beban atau merasa lelah.harus bersedia senantiasa.aku suka pada ayat seorg teman melalui text pagi td
beri hatimu pada Allah,pasti Allah temukanmu pemilik terbaik. Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah,pasti Allah aturkan kehidupanmu dengan baik.
tersenyum saja aku membaca text itu.mmg benar,buat apa aku mengagungkan manusia yg cantik itu dan mencemburui masa2 org lain.hakikatnya Allah telah tentukan buat kita yg terbaik...

Comments

Popular Posts