untuk apa semua ini...

hari ini saya melalui pelbagai peristiwa.seronok dan tidak,cuma ada sesuatu yg mengganggu jiwa sy yg tenang selama ini.sy terasa seolah-olah saya ini tidak ikhlas dlm menyumbangkan tenaga dan wang ringgit utk islam.saya merasakan saya ini tidak dibalas kebaikan saya, malah saya merasakan saya diperlakukan dengan tidak adil setelah pelbagai perkara telah saya korbankan. terus saya beristighfar dan memohon ampun pada Allah.begitu buruk hati sy befikir sebegitu.bukankah saya hanya mengharapkan mardhatillah.keredhaan Allah.bukankah saya hanya rindukan syurga Allah?mengapa masih hati ini berkata-kata ini tidak adil dan itu tidak patut.sy ini hanya perlu berusaha sekuat mungkin utk menjadi hamba-Nya yang terbaik.kekesalan yg bersarang dlm hati dan segala kemusykilan yg membawa pada kemusnahan diri sendiri patut saya lupakan. sedihkan sy seandainya sy ini tidak dihargai? syed qutb dlm buku petunjuk sepanjang jalan,
Layanan buruk yang kita terima itu tidak boleh menyebabkan kita merasa kecewa dan putus asa, malah akan menguatkan lagi azam kita bagi meneruskan perjalanan dan bergerak terus
kesediahan terbawa-bawa sehingga semua org perasan.sesungguhnya saya memang tidak mempu menyembunyikan perasaan sy ini.saya terus melihat langit.langit biru.terlalu indah.awan nipis yang berarak.saya mahu niat saya sesuci dan seputih awan itu. terlalu suci dan bersih.saya perlu melipat gandakan usaha dalam dlm mencari kasih syg Allah.malah ,perlu menguatkan diri sendiri dalam mengahdapi mehnah dan ujian.yg kebanyakannya hadir dari dalam diri sendiri.

Comments

Popular Posts