saya yang keserabutan

semalam lagi sy sudah serabut.keserabutan yang saya tak suka.mungkin lebih baik kebosanan.kita selalu x bersyukur.inilah siti yang selalu lupa untuk bersyukur.saya malas menyelesaikan masalah yang saya ada.selalu mengambil ringan segala benda.saya ter'confuse' dengan diri sendiri.semalam saya berasa kecewa kerana saya rasa betapa tidak bergunanya hidup saya pada diri saya dan juga orang lain.betapa saya ini tidak penting untuk hidup lagi di dunia.saya tak minta kematian,kerana saya masih x bersedia untuk itu.cuma, saya sendiri merasakan saya tidak boleh handle hidup saya lagi.meneruskan hidup saya yang amat2 membosankan dan penuh keserabutan.ok, saya tidak seteruk mereka ynag harus mengubah hidup mereka 180 darjah. saya tidak diberitahu oleh doctor yg saya ada dua bulan utk hidup kerana kanser, saya tidak diberitahu oleh pihak universiti yang saya tidak lagi boleh belajar di situ, saya tidak diberitahu oleh pihak sponsor yang saya sudah hilang keistimewaan untuk menikmati elaun seperti dulu(wlpn saya terasa kesannya).hidup saya indah, dengan kawan2 yang palin baik dalam dunia, yang punya banyak keistimewaan dan memahami islam dan menyayangi saya sekadarnya.saya punya keluarga yang paling bahagia dalam dunia.makcik2 yang terlalu sayangkan saya.apa lagi yang tidak cukup dlaam hidup saya.apa lagi yang saya mahu Tuhan berikan untuk menyempurnakan apa yang sudah sempurna. saya punya suara yang pernah memukau suatu ketika dulu, saya masih ada sentuhan seni dan saya masih kreatif berkarya.apa lagi yang tidak cukup.teringat saya pada surah ar-rahman yang Allah kata,
nikmat manakah yang kau dustakan?

apa lagi yang tidak cukup yang menyebabkan saya begini sedih,kecewa dan sudah putus harapan untuk bercita-cita untuk hidup... make something worth for urself,siti.sometimes i agree with myself that until u're happy you can't make someelse happy.. Ya,Allah, aku mohon keampunanMU terhadap apa yang aku lakukan selama ini.hambaMu ini tidak pernah bersyukur dengan nikmatMu.selalu saja gagal menyempurnakan suruhanMu....aku ini hamba yang sangat lemah...

Comments

Popular Posts