maafkan saya.saya benar2 ingin memohon maaf

tinggal beberapa hari lagi ramadhan akan tamat.tapi saya merasakan sy masih belum benar2 boleh graduate dari madrasah ramadhan ini.terllau byk salah silap yg saya lakukan.diri saya masih kotor dgn sisa-sisa dan karat-karat jahiliyyah.malah, jiwa sy yg kotor ini selalu meletakkan prasangka kurang baik dlm menelah tindakan dan kata-kata org terhadap diri saya.saya mempunyai hobi dan minat baru-bukan baru sebenarnya.[org akan tanya...hai, siti.sempat lagi utk berhobi?sedar tak tanggungjawab lebih banyak dari masa yang ada]..owh, saya tahu tentang itu,tetapi saya tidak dapat lakukan seperti org lain, yg minda dan tindakannya hanya utk menunaikan tanggungjawab itu.saya merasa bosan dengan diri sendiri yang tidak meningkat-ningkat dan bosan dengan kekeliruan yg saya sendiri tidak pasti apa puncanya. saya makin terseksa dalam ketenangan diri yang dibuat-buat.pening dlm menguruskan duit yang semakin sedikit.pening menguruskan diri yg semakin byk fe'elnya.pening menyelesaikan urusan rumahtangga yang semuanya berkaitan dengan duit.haih, mengapa saya merungut ni,bukankah saya yg meminta diberi kerja supaya saya ada sesuatu untuk dibuat daripada hanya kebosanan di atas katil?hey,get up dan teruskan beruasaha selagi masih bernyawa!Maka saya ingin memohon maaf kepada sesiapa yg bsan mendengar cerita karut-marut sy(sy ini mmg suka bercakap kosong), kepada sesiap yg terpaksa melayan fe'el sy yg macam2,yg terpaksa tersenyum tatkala saya moody,terpaksa kejutkan saya pagi utk sahur, dan kepada sesiapa yg merasa asing dgn kehadiran sy.sy adalah org yg terakhir utk menyakitkan hati anda, sebolehnya saya tak mahu muncul langsung di depan anda kecuali keperluan yg super melampau untuk sy hadir.maka, maafkanlah sy.maafkan saya mencaca merbkan kehidupan anda,menyusahkan hati anda dan menyempitkan ruang dan pandangan hidup anda.saya benar2 memohon maaf

Comments

Popular Posts