grated apple+liquid food+lotsa plain water

di musim-musim orang semua nak jatuh sakit,saya pun nak turut menyibuk juga.tapi, saya x rase ade org tgh sakit nak tumbuh gigi+ulser sekali.kawan saya ckp org yg selalu kena ulser ni dia ada bakteria.saya x dpt ingat apakah bakterianya.yang saya tahu, benda ni amat mengganggu hari-hari dalam hidup saya.seperti nikmat hidup yang ditarik balik.sebab sakit ini saya susah nak makan buah dan benda2 keras seumpamanya.barulah saya bersyukur dengan nikmat makan yang Allah beri sebelum ni.wlpn saya rasa saya masih makan dengan banyaknya.dengan ditambah dgn sakit tekak, saya tengkuk ni lembik je,mata pun kuyu je.saya pun x tahu adakah saya ni demam atau tak.saya dalam dilema sekarang ni.di kala saya harus mengutamakan prioriti saya,mana yang lebih penting.saya bukan org yang agresif wlpn saya harus jadi begitu.saya seorg yang slow je kalau buat kerja.sukakan kerja yang smooth dan x kecoh-kecoh.byk gak keburukannya.sampai sekarang saya merasakan saya sedang melakukan perkara yang saya sebenarnya tidak suka.owh ini mungkin mainan syaitan dan pujukan nafsu untuk berbuat jahat. sebenarnya, kalau buat jahat pun saya rasa teruk juga.malah, lebih teruk lagi.cuma kalau buat benda2 yg saya masih kurang biasa ni saya jadi kekok.bila masa saya tengok cermin dan nampak diri saya POYO. ada apa dengan poyo?sejak bila saya care dengan apa yg org cakap?entah la...adoi.dah le kena ikut rentak org lain.owh, saya terasa sangat sukar untuk berjalan-jalan di muka bumi Allah yang luas ni.seolah-olah kebebasan saya ini dihad-had pula.saya mahu buat apa ynag saya suka.masalahnya, apa yang saya suka?

Comments

Popular Posts