ke'lagha'an yang melampau

owh,sudah jam 12.59tgh malam.dan saya masih tercongok depan laptop tanpa melakukan sebarang kerja berfaedah.tajuk pun tulis lagha.mmg tgh lagha.terasa air mata yg keluar semalam sia-sia saja.malah, saya tgh dgr lagu taubat madrasah al-junied untuk meletakkan diri saya di tempat yg sepatutnya.saya telah menzalimi diri sendiri dengan me'lagha'kan diri sendiri dengan cerita2 jepun yang saya mahu belajar bahasanya,bukan enjoying the story.apa ke jadahnya semua ini?lagha itu bermaksud sia-sia.tagha itu melampau.so lagha yang tagha.sedap juga jadi tajuk cerpen ini.saya menerobos masuk ke alam khayalan di mana tiada kerja sekolah yg perlu dibuat,tiada essay yang perlu di hand in,tiada reading yg perlu dibaca, tiada seminar yang patut dibuat.owh, cik siti wan kembang, lihatlah betapa banyak kerja yang ade, dan anda masih me'lagha'kan diri.sebab lagha tu sedap n i couldn't resist them.saya terkenang zaman2 muda dulu(owh sudah tua ke sekarang), di mana saya ini suka merepek2 dan suka mencuba benda2 yang sudah pastinya bodoh.owh, mengenangkan kebodohan saya dulu,dlm hal2 kehidupan yang sememangnya seorang pelajar akan buat.tapi,kebodohan saya sekarang betul2 merimaskan saya.sudah tamat kegemilangan zaman pandai(ini sudah perasan namanya)saya harus kembali ke alam realiti dan mula membaca. x kisahlah baca IFR yang super duper membosakan(sekuarang-kurangnya saya dpt tidur nyenyak selepas membacanya). saya mula terfikir,dlm mase 10thn akan dtg,pastinya saya ketawa besar membaca blog ini kembali, seperti saya membaca diari saya 10 tahun lepas.bagaimana agaknya saya 10 tahun akan dtg???

Comments

Popular Posts