sudah besar2 rupanya

bial saya ckp begini,rasa seperti makcik2 yg sellau jumpa kita 2 tahun sekali.jumpa hanya waktu raya.mereka sellau terkejut melihat kita n ckp dah besar anak so n so. dah jadi anak dara/teruna dah. n akan masuk bab-bab saya tak suka dengar.itu perkara biasa.saya senyum saja kalau perkara ni terjadi.sebenarnya saya baru melihat foto-foto rakan-rakan saya sewaktu saya di sekolah menengah dahulu. n without realising it, i've said the same thing macam makcik2 ckp.dah besar dah diorg ni semua.( after not seeing them for almost 3 yrs) act,bukan mereka yang dah besar,cuma sebab mereka berubah fashion dan penampilan, lebih ke arah kedewasaan. maka, dengan itu, saya merasakan seperti sudah tidak kenal lagi.seolah-oleh mereka ini orang dewasa di mata saya.padahal saya ni sama je macam mereka juga,byk berubah.teringat peristiwa mak saya ketika melawat kawan saya di lipis dulu. masuk2 rumah, puaslah dia mencari adik kawan saya yg bernama syakir.mak saya memandang ke abwah,mencari budak kecil berusia 6/7 tahun.langsung mak saya tak teringat yg sudah berpaa tahun kami tidak berjumpa. dan tak sedar adik saya yg sama baya dgn syakir itu pun sudah tinggi menggalah. syakir yang menyabut mak saya di muka pintu hanya senyum. kami di belakang sudah tidak tahan ketawa. sambil senyum, syakir pun cakap, "sayalah syakir" org lain pun mengiakan. mak saya beristighfar panjang.dia menepuk dahi.tak teringat langsung syakir mmg patut dah besar panjang.langsung dia tidak cam.tiulah peristiwa yang menjadi kena-kenangan saya ketika melawat teman saya di lipis.kini, sudah 4/5 tahun say tidak bertemu dia. apakah khabar agaknya dia????

Comments

aRie said…
siti..
selamat hari raye!
maap sgale salah silap ek?
sehatkah? take care, okie!

Popular Posts