susahnya utk mendidik hati


hati ini suka berbolak-balik...suke merasai sesuatu yg x patut dirasai... tp,Allah menjadikan hati ini utk menguji manusia juga...kita akan sentiasa diuji..al-mulk:2...bukankah hidup kita utk keredhaan-Nya sahaja...apa sahaja hanya mampu kuadukan pada-Mu ya Allah....bila terasa lemah aku harus kembali pada-Mu ya Allah...teringat kate2 seorg panglima islam semasa menghadap raja- katanya aku ingin membebaskan manusia dari penghambaan sesama manusia kepda penghambaan kepada Tuhan manusia...aku ingin mengeluarkan manusia dari kesempitan dunia kepada keluasan dunia dan akhirat.....ingin memecahkan tembok sempadan yg dibina oleh manusia supaya tiada lagi perbezaan antara kita...semuanya bersaudara...dunia tanpa sempadan ...inilah globalisasi yg sebenar..insya Allah...kita harus menjadi doktor,tidak boleh menjadi pesakit sampai bila2...harapanku supaya aku mampu mengubah dunia...aku mampu menghulurkan bantuan utk umat islam dan manusia seluruhnya...mampu menyentuh hati manusia supaya berfikir....mungkin ada cerita utk ditulis...i'allah...segalanya aku serahkan pada Allah...w'allam

Comments

Popular Posts