Terima kasih Cik Intan Permata Hatiku

Senyum :)

Tatkala ini sedang mendengar lantunan lagu Ribatul Ukhuwwah. Semangat!

Malam ini tidur lewat sedikit dari biasa. Selama beberapa hari ini kecuali Selasa lalu, belum pun jam mencecah ke angka 10, diri sudah tidak sedarkan diri. Entah mengapa penat sangat sehingga otak tidak boleh berfungsi lagi seusai solat Isyak.
Ingatkan boleh membuat sedikit kira-kira finance bulan ini. Semua resit/slip gaji telah pun tersusun rapi mengikut tarikh, tetapi mata tidak dapat bertahan lagi. Ingatkan nak study sikit untuk product investment yang baru -nak usha Bloomberg untuk tengok market, tetapi pantas pula masuk ke bluebeg dan tenang dengan suhu bilik yang ternyata amat selesa itu. Ingatkan nak basuh bilik air yang dah lama tidak disental Mr Muscle, tetapi semua plan tinggal sejarah. Hanya sempat menguruskan baju-baju sepulangnya dari kampung.
Hari ini berteman - dengan usrahmate yag jelita! 'Date' yang tidak dirancang ini memang selalunya ditunggu-tunggu sebab bukan senang nak se'free' seperti minggu ini. Dalam banyak-banyak cerita yang dicurahatkan, saya paling suka part last-last sebelum konversasi ditutup...

" Awak bukan tak boleh cuma kena bersihkan sikit lagi hati tu."

Hohoho... Cik Puteri yang cantik jelita, apa yang anda katakan sebenarnya buat saya bersemangat untuk teruskan hidup pada malam ini. Apatah lagi untuk kita sama-sama lepak sampai pagi kat rumah 85 yang best itu! Memang benar katanya, kena tajdid niat. Kembali ke asal why we are here. Kenapa kita bersama-sama... Malah, walaupun apapun sebenarnya rasa hati saya ketika ini, saya kembalikan pada Allah. Betapa saya sangat-sangat cemburu melihat semua yang benar-benar baik hatinya, tapi saya? Masih lagi nakal di sana sini .... Astaghfirullah hal azim. Seorang Ustaz dalam program 'Tanyalah Ustaz' ada berkata, "Bertaubat segera setelah sedar kesalahan adalah wajib, maka, meninggalkannya atau dalam kata lain melambat-lambatkan taubat akan membawa kepada dosa." Moga saya tidak tergolong ke dalam golongan itu.

"Ya Allah Engkau Tuhanku, tidak ada tuhan selain Engkau , Engkaulah yang

menjadikan aku , dan aku adalah hamba-Mu, aku akan selalu menepati janji-Mu

sekemampuan-Ku, aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan yang aku perbuat. Aku

kembali kepada-Mu dengan nikmat yang telah Engkau berikan. Aku kembali kepada-

Mu dengan dosa, maka mapunilah aku, sesungguhnya tidak ada yang bisa

mengampuni dosa kecuali Engkau."

-AMEEN-

Comments

Popular Posts