Masalah kesihatan yang kronik!

Satu pagi yang indah, saya bertanya kepada rakan sekerja,

"Saya ni bertambah teruk kan hari demi hari.."

Dia bertanya kembali, "Teruk in terms of ape?"

"Yelah, dulu saya tak pandai marah-marah,sekarang sebab selalu kena marah, dah pandai marah balik," saya membalas dengan nada kecewa.




"Macam dah tak 'pure' macam dulu, macam hari-hari ter'mengumpat' sebab tak puasa hati. Dari tak reti marah, jadi macam tegar pulak nak marah orang lain."

Suara-suara lain pun menyampuk, "A'ah, kak perasan sekarang Miss Sheikh dah lain.Makin vocal."

Vocal? Garang? Pemarah?

Apakah manusia yang saya jadi ini. Alam perkerjaan ini menuntut saya lebih ke depan? Lebih vokal? Pandai marah subordinate? Bijak berdebat? Bijak pertahan salah sendiri? atau apa?

Haih..manusia apa yang saya tengah jadi nih... Tolong bantu saya....

Comments

Popular Posts