menjadi ultraman!!!!


sehari yg berlalu.mcm2 terjadi.baru td meeting dgn kwn2.penantian tanpa penjelasn itu terasa lebih lama. seperti yg kita dah belajar dlm operational management.nak letakkan semua-kita buat entry lain. aku sgt2 cuak dan rasa mcm x terkeluar ape2 dr mulut. start2 dlm gelap itu dah nampak muka dia yg marah.lama tunggu kat luar ni-aku mengagak.aku sepatutnya berjanji utk bertemu pada pukul 8.15pm. tgk jam dah 8.30pm.baru habis dgr talk kat surau uni.itulah, x bgtau dia kan yg akmi dgr talk n lambat. sepatutnya dia kata patut buat kat uni je. bila fikir2 balik mmg betul pun. kenapa susah2 nak balik rumah kan? the only reason because perut ni sudah berkeroncong. sakit menahan lapar.semalam balik pun x makan. hari ni puasa,siap main basketball.mmg xde energylah kiranya. tapi,dah disebabkan suasana yg dah x harmoni utk berhenti rehat menunggu aku makan, kami meneruskan saja meeting itu tanpa aku makan terlebih dulu.terlupa terus perasaan yg membuak2 nak mkn tadi. perut ni merajuk pulak nnt-haknya tidak ditunaikan. tapi,pengajarannya ialah,make sure jadual dan informasi yg dapat tu diambil berat.tak lah clash dgn ape2.meeting pun lain je rasanya,segala perkara dah terjadi.kena lebih berhati-hati dlm menjaga hati dan perasaan org lain.semoga perkara ini tdk berulang lagi.
ceritera kedua ilah,ultraman ini sedih kerana gagal memahami satu bab buku yg dihabiskan selama sejam utk dihadam-kecewa?sgtlah.kenapa tak masuk2 ni?kenapa susah sgt nak faham ni?berapa lama lagi perlu dihabiskan. adakah aku sudah tidak pandai?
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aduh!sukar dimengerti mengapa Allah uji aku sebegini.tiada lagi masa utk bermain2. terlalu byk tanggungjawab utk dilaksanakan.terlalu byk yg perlu dipelajari,perlu diketahui,perlu difahami,perlu disedari, dan perlu diamalkan. ultraman ini sudah lemah. terdengar bunyi bip!bip!bip! beserta lampu bewarna merah.semoga ultraman ini masih mampu bertahan sebelum menghembuskan nafas yg terakhir yg harinya sudah termaktub di Lauh Mahfuz. aku memohon keredhaan-MU ya Allah...

Comments

Popular Posts