jgn memberi kasih pada yg belum bersedia...

kasih syg itu tggjwb.kasih syg itu akan jadi bebanan jika aku x memahami di mana letaknya.menjadi zalim pada diri sendiri dan pada org lain.kasih syg adalah perkara terindah jika ianya bersifat 'mutual' di mana org yg menerima dan yg memberi sama2 faham dan terkesan dgn kasih syg tersebut. syg ada tahapnya. syg ada kelasnya. syg ada hadnya. aku masih meneliti kasih syg yg telah aku berikan selama ini.aku terlalu meletak pengharapan pada kasih seorg teman yg akhirnya mendatang kesedihan yg tidak bertepi.telah berkali aku pujuk diri supaya melupakan harapan,ia masih bermain-main di benak fikiran. dan x seberapa lama,ia dgn sendiri faham keadaan apakah yg melanda diriku. maka, konklusinya dtg sendiri dan aku kini bahagia dgn keadaan yg sebegini. tiba2,isu kasih ini timbul lagi.kini aku menjadi org yg tidak mahu menerima kasih tersebut. lebih senang sendiri begini. tidak mahu mencuba lagi utk memahami dan membalas kasih yg diberi. kejamkah aku? zalimkah? apabila kita tidak meletak sesuatu pada tempatnya,ya,kita adalah zalim.

cuma salji yg turun seketika samlah seperti perasaanku yg sedikit berbunga pada pagi ini.mengharapkan senyuman yg menghangat hari yg sgt sejuk. semoga salji akan turun lagi esok,semoga hati ini sentiasa berbunga dan bersedia meneriam kasih dan membalas seadanya. semuanya kerana Allah. "aku mencintai kamu kerana Allah"

Comments

Popular Posts