teguran dari Allah

anda tahu betapa sakitnya apabila kehilangan? sesekali apabila hilang kunci,kita sudah 'gabra' sangat-sangat,apatah lagi kalau orang.nilai seorang manusia/teman itu lebih dari dunia dan seisinya.ye, sy kehilangan rakan sekolah lagi.ini yang ke-3. sy tidak dpt menolak sy sedih.tetapi, sy terfikir jika saya di dalam keadaan dia,apakah yang akan saya lakukan? adakah masih di sini?

pantun 2 kerat saya...
minggu masih berbaki 2 hari
saya tidak sabar untuk cuti.

saya kena belajar sungguh-sungguh.first class tu nampak macam samar-samar.apakah yang terjadi pada diri saya ni? semalam yg gembira dan hari ini yang suram.apakah sy kecewa dgn result sy.telah berkali-kali sy ingatkan bahawa tiada apa yang mungkin lebih baik berlaku dari apa yang telah berlaku. baiklah,saya tidak kecewa.sy tidak bersedih.

sebenarnya sy ingat sy ni xde la rindu sgt kat adik-adik saya.tapi,bila call dekwan tadi,mcm sebaklah pulak.sure dia pelik nape kakak dia tetiba mcm nak nangislah pulak. dah lama x ckp ngan zaki,kakak,along n angah. hurm...nape rindu sangat-sangat nih???

demam semula~ demam rindukah?

tetiba nak tutup dengan pantun,

kalau padi katakan padi,
tidaklah aku tertampi-tampi,
kalau pasti katakan pasti,
tidaklah aku ternanti-nanti.

pulau pandan jauh ke tengah,
gunung daik bercabang tiga,
hancur badan dikandung tanah,
budi yang baik dikenang jua.

sorong papan tarik papan,
buah keranji dalam perahu,
suruh makan saya tak makan,
suruh mengaji saya mahu.

pantun yg saya ingat-ingat lupe.tiada kaitan dengan yang hidup atau yang mati.

Comments

Popular Posts