persoalan hati

lagi 19 minit presentation book review saya.dan apakah yg sedang saya lakukan?menaip ,dan terus menaip.sy sendiri tidak pasti apakah yang melanda diri.kdg2 terasa mahu melompat-lompat sahaja(since dah lama x main basketball nih),kadang-kadang mahu duduk bersembunyi di dalam 'gua' duvet,kadang-kadangnya saya tercongok di hadapan skrin computer tanpa berbuat apa2.kdg2 nya saya sgt rajin membelek semua buku-buku yang saya tak boleh baca lagi sebab saya ada kerja yang perlu diselesaikan.kenapa dan kenapa setiap kalinya saya enggan melakukan tugas yang seharusnya saya buat,tugas yang perlu selesaikan dengan kadar segera?
kenapa?
kenapa?
kenapa?

lalu saya bertanya lagi diri-
  • kecewakah saya andai markah sgt tidak elok?
  • kecewakah saya bila tangan tak bersambut?
  • kecewakah sya bila ajakan tidak bersahut?
  • kecewakah saya bila permberian ditolak?
  • kecewakah saya andai idea dihalang?
  • kecewakan saya andai.... hati ini enggan mengalah?

kecewa.sudah lama sy enggan berbicara tentangnya.'ia' adalah racun dalam ikhlas. 'ia' adalah penawar dalam beralasan..."sesungguhnya.sy kecewa kak, saya telah cuba bersungguh-sungguh..isk..isk.." oh,iye ke? rakan sy bertanya tempoh hari, "siti, dah banayk ke belajar jepun?" urm...banyak kot

'KOT'..i love that word.kat UK ni baru belajar words tu. itu kot,ini kot...kot,kot...mcm mana word yg semudah ini mengubah cara pemikiran dan seluruh hidup kita?

owh..tggl 10 minit lagi.lambat betul sy menaip.tgn yg lmbt atau otak yang lembab?hurm..sy bijak,saya bijak,saya bijak...insyaAllah

superwoman mahu terbang malam ini.di negeri yang jauh nun di sana....


tiba2 saya teringat kata ini.x tahu mana dtgnya,atau dari siapa.tapi,sy pasti dr seseorg-sebab ia tertulis kat hati sy(tiba-tiba muncul dalam kotak fikiran)...

I invited you to come with me, to learn islam together,to understand the knowledge,the lifestyle and finally to apply it.
dan saya ikut ke? hurm...mungkin masa dia mula-mula cakap,saya angguk je.sekarang,kalau dia ajak saya,sure akan berlari-lari nak ikut dia.tapi,siapakah dia itu?

hurm..fikir lagi


fikir lagi

fikir lagi...

x kutemu jawapannya....

Comments

Popular Posts