low self esteem

saya meluangkan sedikit masa utk menulis perkara ini sebagai tatapan dan peringatan utk masa hadapan.saya mmg byk kerja dan selalu hilang masa dengan perkara2 yg saya x dpt decide utk perg atau tidak.sy mahu hidup seperti biasa,namun, saya sedar yang saya perlu buat by pengorbanan kerana x semuanya saya dpt capai dengan hanay bersenang-lenang. perkara yg sy ingin tulis hari ini adalah ttg low self-esteem.perasaaan rendah diri.'berat mata memandang berat lagi bahu memikul'. masalah ini penyakit psikologi.maka, utk mengubati bukanlah dengan hanya makan panadol.sy kategori sebagai keadaan di mana seseorang itu merasa tidak layak utk berada di sesuatu masyarakat,situasi dan merasa tidak mampu melakukan sesuatu kerja atau tugasan.mungkin orang yang melihat mengatakan senang sahaja.it's all in your mind. tapi, sebenarnya ia tak semudah yang disangka.saya mengalami saat-saat yang paling sukar dalam hidup saya.saat dikala saya merasakan saya di dalam longkang,tersumbat dan tidak dapat keluar.saya mengalami saat yang paling memalukan dalam hidup saya semalam.dan semua orang yang saya ceritakan berkata, jgn terlalu memikirkannya.owh, bagaimana saya harus menghadapi semua orang di kala begitu.mereka mengetawakan saya dan saya boleh berlagak tiada apa-apa.ahli kumpulan saya marah kepada saya dan masih tidak apa-apa?saya masih belum benar2 meminta maaf dgn mereka.saya menangis sendirian di bilik dan hanya berserah pada Allah.saya mengambil wudhu' dan cuba menenangkan diri. selepas beberapa minit, saya menukar diri saya dari seorang pelajar kepada seorang ahli libur yang tidak memikirkan apa-apa lagi.sesekali peristiwa itu muncul dalam fikiran saya,saya hanya menepisnya sahaja.saya benar-benar meleburkan diri dalam situasi alam fantasi.seronok memang seronok.akibatnya pagi ini saya kepeningan dan bangun lambat.saya ada beberapa essay yang perlu dibuat,dan saya ada ujian esok.ujian yang mana saya masih belum bersedia.kehidupan saya menjadi semakin teruk term ini walaupun saya cuba untuk melakukan yang terbaik kali ini.sy masih belum membeli kasut baru.kesimpulannya, saya ingin nyatakan di sini,sehingga saya dapat mengatasi masalah ini, selagi itulah saya akan begini.saya perlu mencari jalan keluar dan berusaha untuk mengatasi maslaah ini.cuma yang pasti sekarang ini,saya perlu menyiapkan essay saya yg 5000 itu.insyaAllah

Comments

Anonymous said…
Allah sayang ko

Popular Posts