dalam diam-diam ini...


aku masih bertanya pada diri sendiri.manakah kekuatan utk menegakkan yg haq?mana dia semangat utk mengajak org lain bersama-sama nikmati islam dan iman.aku kalah dlm pertarungan diri sendiri.sedih saja hati ini bila terkenangkan tangan2 yg tidak dapat dicapai lantaran ke'enggan'an diri memberi ruang dan masa utk org berubah. malah membiarkan diri meresap masuk ke dalam hati2 insan yg aku sayangi ini.aku ini masih tersipu-sipu malu menyatakan kebenaran ini.kenapa susah sgt?kerana mungkin ianya bukan hadir dari hati yg tulus.hati ini masih tidak bersih.tidak ku tinggalkan jahiliyyah itu lagi.mengapa aku tidak sekuat mereka?kurang pengetahuankah aku?kurang kesedarankah aku?mungkin ya...aku sendiri harus mencari kekuatan itu supaya tidak jatuh dan gugur.sekalipun kemanisan ukhuwah itu masih samar-samar,insyaAllah masanya akan tiba jua.kekuatan itu dtg dr sumbernya iaitu Allah s.w.t....segalanya dari Allah dan kembali padaNya.

footnote:kesedihan kehilangan foto-foto yg disayangi.tapi bagaimana jika diuji dgn kehilangan aktor2 dalam foto2 itu?apalah nilainya foto2 itu tanpa nilai persahabatan itu...

Comments

Popular Posts