stop!let me think!

alhamdulillah.tapi masih rasa x cukup bersyukur.terlalu banyak kemudahan yang Allah berikan dan aku masih tak hargai.masih menaruh harapan supaya memberi lebih banyak.hari ni ingin kembali kepada cerita2 biasa.kenapa nak stop???
'aku rase hidup ni mcm cepat sgt,x sempat nak buat ape2'
'aku pun sama!nak je ckp stop!!!!!!!!!!!!!'
'tapi x blh kan?kena teruskan hidup dan kena hadapi semua benda ni'
'tapi aku still rasa x sempat'
'ko penah rasa tetibe cam bodoh sgt'
'ha?nape plak nak rase camtu?'
'bygkan lah semua org dpt buat assignment tu'
'aku rase cam aku je x dpt buat'
'semua org rasa camtu.ko je tak tau'
'tak,ade sorg mamat tu siap2 gelak2 lagi.kertas dia tebal giler.pastu siap ckp yes!lagi kat kwn dia'
masuk part lain
'aku tak faham pun nak buat seminar tu'
'ala,buat je,jgn kisah betul ke tak'
'masalah nye nak start pun x blh.mmg entah pabenda dia tanye'
'aku pun sama gak.dlm seminar aku senyap je,lectures tu x fhm sgt'
'tapi,ko gelak je.nampak ok je'
'aku mmg suke gelak'
'tapi tadi aku sedih sebab kena reject'
'tapi aku senyum je.pastu ade la sorg yg dtg blk n bg derma'
'ha,mcm tulah.ko bygkan depan kita ada obstacle yg susah. dinding yg mmg x blh nak tembus.tibe2 ade satu lubang,ko msk la lubang tu utk smpi ke destinasi'
'---,aku x fhm analogi ko'
'camni, kalau ko x usaha nk masuk mane2 cara yg boleh,camne ko tau blh smpi ke tak kan?'
'mcm ko nampak beruang kat depan,agak2 mcm kat almari tu, kalau ko x dtg dekat n cuba lawan camne nak nak tahu ko boleh tewaskan beruang tu ke tak'
'ha?'
'Kalau dia bukak mulut,ko letak kayu'
'atau pun ko peluk je'
aku punya jawapan.kami 255 gelak.sedang berada di tahap kelemahan iman paling kronik.nasib baik bkn satu rumah.conversation ni campur2 sebab kepala otak pun dah x dpt nak hadam ikut sequence.apa lagi siti?
'

Comments

Popular Posts