priority...

bermacam-macam hal berlaku.kita harus sentiasa berfikir dan tidak pernah berhenti dari berfikir.aku menelaah pelajaran semalam .dlm minda masih bermian-main sama ada harus pulang ke malaysia atau tidak.jika ya, bila dan berapa lama. jika tidak, apa plan aku seterusnya. aku masih bermain2 dgn pro n cons. ikutkan hati mahu saja pulang ke malaysia. tapi kufikirkan juga peluang utk melawat dan mejelajah dunia ni cuma ada ketika aku belajar dan bercuti selama 3 bln tersebut. InsyaAllah aku akan manfaatkan nya tatkala pulang ke malaysia. we've discuss about reality nowdays...takut x mampu utk membuat sesuatu utk masyarakat.malah,takut terjerumus dlm pusingan hidup yg sama. itulah aku sekarang. masih di depan laptop tanpa mempelajari menggunakan sepenuhnya. taip-menaip masih lambat. essaying?counting?researching?segalanya masih di tahap kurang memuaskan. math skills sudah berkarat. aku terkejut dgn satu perkhabaran yg kukira sgt seronok. cuma kita manusia kdg2 tidak selalu menghargainya. aku juga menerima perkhabaran yg kurang menarik. di saat semua org sibuk, aku meneliti tugas dan tanggungjawab aku terhadap rakan2 aku sekelian. malah, aku ingin saja menyelesaikan tugas aku di saat dan di kala ini. aku tidak mungkin akan berbuat demikian, malah tidak mahu terjerumus ke dalamnya. aku bimbang sekiranya di akhirat kelak, aku disoal Allah kerana gagal menjalan tanggungjwb menyebarkan islam supaya semua org mempelajari islam. bukan sekadar mengajak yg baik dan mencegah yg mungkar. aku harus mengajak sekelian umat mempelajari islam dgn hati .bkn dgn akal utk lulus periksa. aku tenung2 kembali kewujudan diri. akukah ini?bak kata seorg teman..kita ni hanyalah empty space!bknnya apa2 pun. yg real itu adalah aku yg bernama siti ni,bukan jasad yg makin menggemuk ini. tapi without it siapa nak mengaku ini siti kan...aku harus memilih dan tidak mahu gagal dlm memilih!

Comments

Popular Posts