berkira2 sekali lagi

sudah tamat isoc election.alhamdulillah...dlm kelegaan kerana Allah telah tunjuk yg terbaik.agak malu pada mulanya tatkala tidak mendapat posisi itu,tapi bila aku tanya diri sendiri-aku tidak layak dan tidak seharusnya di situ. berkira2 dgn bebanan tugas yg menggunung,aku harus bekerja utk islam dlm lapangan yg lain,bkn dlm sebuah organisasi yg bernama isoc.tapi aku yakin org2 yg terpilih dpt melakukan yg terbaik utk isoc. aku seronok merasai proses2 pencalonan,interview dan hari pengundian.bagi speech secara spontan-astu pengalaman yg tidak akan kulupakan.aku tersenyum sendiri bila mengingatkan ketika2 itu.hah,mana bisa ku dapat ditempat lain. aku masih berkira2 mengenai apakah yg aku telah lakukan selama ini.masihkah aku ditakuk lam?masih bersarangkah jahiliyah di hatiku?aku menoleh ke belakang sebentar. teringat isk yg kami rancangkan. alangkah sedihnya hati bila yg dtg hanya sejemput.wlpn begitu aku tahu ini semua ketentuan Allah.aku telah lakukan yg terbaik utk mempromosikannya(mungkin x cukup baik)malah lebih sedih bila kwn2 sendiri tidak memberi sokongan.silap aku melihat kepada yg tidak menyokong kerana semua housemate dtg dan memberi sepenuh sokongan buat aku.aku tersenyum lagi bila mengingatkan slh seorg drpd mereka berusaha menyiapkan h/o utk isk. kdg2 pertolongan Allah dtg tanpa kita sangka. aku sebenarnya kecelaruan kerana mendapat berita bhw thn dpn kami akan tggl di hurst.tempat yg plg tidak best!betapa 'emo'nya aku sehingga tidak mmapu melakukan ape2 pada malam tersebut. malah satu peristiwa yg tidak patut berlaku, sgt2 mengganggu hatiku. terasa seberat2 yg tak mampu aku tanggung lagi. baru lepas baca feedback pdc. byk yg perlu dibaiki. terasa teruk kerana x mampu membantu byk.malah overbudget. terasa kesalahan sendiri juga. hmmm...kita belajar.semoga Allah sentiasa membantu aku,kwn2 dan umat seluruhnya. InsyaAllah

Comments

Popular Posts