mukaku yg masam

semenjak dua menjak ni aku rupanya bermuka masam ketika pulang ke rumah...entah kenapa aku pun x tau-hampeh.sebab tension la oi!!!x mengaku lagi...dgn japanese test,essay ieb n pof test ,sape tak tension adek oi...dah le japanese tu tetibe tau ade listening..mmg x prepare langsung...kenape la boleh jadi mcm ni..belum jd gabenor pun dah bz habis...organize la sket..duit pun camtu gak..apsal ni..sudah hilang kewarasan sebagai bakal gabenor ke?...mmg kita ni seorg da'i...tapi seorg da'i pun kena organize gak..especially mase n kewangan..kena cepat pick-up ..ni tak...bace puluh2 kali x msk2 gak...tapi kan Allah kira pada usaha,bukannye resultnye/natijahnye...ok betul tu..tapi bkn ke berfikir sejenak lebih baik dr solat seribu tahun..kerana fikir sejenak utk organize hidup itu mampu menyelesaikan byk perkara..malah dapat buat byk perkara dgn efficient dan berkesan..ni tak..kerana masa tak diluangkan sejenak utk mengurus diri-segalanya berpecah-hidup jadi kucar-hati tidak tenteram-fikiran berkecamuk dan muka ku MASAM...aku sgtlah mengharapkan diorg sambut n tanye khabar tapi sebab mukaku yg masam -diorg takut...dan hanya membiarkan aku hidup dlm hidup aku..betapa miserablenye aku 2,3 hari ni..bilik pun separuh tongkang pecah..nak duduk sebentar lipat kain pun x sempat...apatah lagi nak berborak2 ngan diorg...siap ckp-boleh lepak bilik aku tapi jgn ckp ngan aku...desprately kena belajar..just started on monday..in 2 days-what do u expect?almost half x dpt jwb ..tau nak kira camne cuma formula2 x terkeluar..aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sedih la rase stupid camni...sebab tu kena tukar taktik...kena focus kerja nak buat..buat selagi ade mase...n cuba prioritise kan mengikut kemampuan.jgn pressurekan diri..ok?...good luck beb!

Comments

Popular Posts