kitakah yang bersalah?

hari ini aku memulakan hari dengan menelefon mak.abah yg angkat-mungkin hilang kerinduan bila telefon abah.tapi,rindu tidak berkurang.masih rindu.mereka berhari raya dengan gembira i guess.seronok kan perasaan tu.tapi,semalam seronok juga.sama2 masak.aku sebenarnya baru saja melepak kat blog2 kawan2 yg aku dah lama x contact.syg juga.tapi aku meneliti setiap blog yg aku pegi.perkara yg sama.marathon yg tu n marathon yg ni.sekarang kita mencari masa utk membuang masa.mencari masa utk menonton segala cerita2 yg kurang berfaedah.bkn mereka tapi kita-kira aku pun termasik sekali =).bkn xde kerja lain tapi still gak nak tgk korean,series2 mcm pb tu.haih,dah kuar dah org tu dr prison kenapa nak amik tau lagi.kdg2 realise yg sgt2 lah mebazir masa dgn semua2 ni.jika di'switch' perangai kita yg suka buang mase ni pasti dunia ni kita dpt tawan.berhibur tu tak salah.itu satu kenikmatan juga.tapi,perasaan seronok tu Allah yg bagi-so,kenapa kita nak cari alternatif lain yg Allah x suka-i bet Allah x suka kita tgk korean drama je kan?aku sendiri yg terlalu byk masa habis ngan naruto...0.5x200...100 jam plus2 habis ngan naruto je...tapi,at least dia bagi aku semangat mase aku betul2 tgh down kat taylors dulu..at least?...xblh ke bergantung pada Allah utk bg semangat...dulu aku tak tau sgt how kita betul2 blh depend ngan Allah.aku dah solat n doa byk2..tapi perasaan dulu dan sekarang berbeza...ruh yg dibawa juga berbeza..aku bersyukur sekurang2nya aku sedar sekrang..nikmatnya..tidak tahu x sama dgn tahu,tahu x sama dgn faham,faham x sama dgn sedar,sedar x sama dgn amal, amal x sama dgn istiqamah, istiqamah,istiqamah...

monolog:ya Allah berikanku kekuatan supaya hati ini tidak berbolak balik dan amalku sentiasa istiqamah

Comments

Popular Posts