melentur diri...mengukuhkan hakikat kepercayaan


diri yg sering keras perlu dilentur...dgn seluruh diri myerahkan segalanya kepada Allah...aku gagal lagi utk membujuk diri supaya ingat Allah selalu...aku gagal menjadi hambaNya yg memahami dgn hati...selalu niat terpesong...aku sedar nafsu sering melencong diri ini...aku sedih atau kecewa kerana rakan2 yg aku rasakan sudah besar dan mampu berfikir tetapi mereka rupa2nya masih berfikiran seperti kanak2...punyai cita2 seperti kanak2...bermain2 sperti kanak2..apa yg menjadikan mereka gembira adalah mengumpul kembali memori lama dan menyulam dlm masa hidup sekarang...sedih aku melihatkan kata2 dan keluhan aku tiada tempat di hati mereka...sudah hilangkan sifat perikemanusiaan mereka...shabat kita di palestine memerlukan pertolongan kita...kita hanya mampu bergelak ketawa...berada dlm linkungan dir sendiri dan kepentingan sendiri..tiada sesiapa pun mengambil inisiatif me'reply' ...hopefully mereka melakukan sesuatu yg aku x ketahui...itulah yg aku harapkan...
hmmm...kenapa nak sedih dgn tindakan manusia yg tidak mampu membawa mudarat atau kebaikan tanpa kuasa drpd Allah(hadis 18)...aku bkn sedih cuma kecewa...

Comments

Popular Posts