if i were u....

if i were u..kenape x masuk je kitchen td?...lame x nampak muka...rindu sih!!!...salah!salah!salah!...aku x tau la ape nak jadi ni...ade je masalah ngan org...aku tgk2 balik...diaorg tu ruh yg Allah tiupkan..kenapa nak membeza2kan mereka?...kenapa nak mengasing2 kan mereka...kenapa nak duduk dekat ngan seseorg n nak duduk jauh nagnseseorg...aku dah cukup terluka dan sengsara...aku cume menjaga diri n menjaga hati yg tersgt fragile ni supaya x terus terluka lagi...aku dah cukup utk terasa n merasa sedih..dah cukup men'torture'...diri sendiri...dgn pengalaman2 yg sgt menyakitkan..i'm not that strong...n i dun want to menyusahkan mak abah lagi..cukup 19 thn yg lalu...cukuplah segala2 yg aku dah susahkan diorg...sudahlah...aku harus berdiri atas kaki sendiri dan aku harus menghargai setiap nikmat yg Allah kurniakan...kenapa aku masih melakukan kesalahan yg x sepatutnya aku buat..kita better this way..dari saling menyakiti n hidup kita takkan pernah selari...takakn ...walau mcm mane pun kita cuba...aku dah puas mengalah dan beralah...sudah puas mengaku alah kerana kau bkn org yg suka menentang...aku x mahu segala ape yg aku buat bkn dtg dr keikhlasan hati...tp,kerana aku buat sebagai tggjwb...sebagai mengisi keperluan sosial yg aku sendiri x faham kenapa mesti ada...aku akui aura kita seharusnya sama...kerana aura kita berbeza n kita ini sgt berbeza-kita x blh utk berjalan seiringan...nampak mcm senang...namun,pada aku x senang...aku pernah ckp aku benci org kaya..kerana org telah membuat aku sgt sengsara,memalukan aku dan meletakkan aku ke tahap terendah yg tak pernah aku alami...aku bosan utk berpura2 tersenyum di hadapan mereka lagi...kerana aku hidup dlm keadaan yg susah...bknkah kita kena belajar dari kesilapan...sebab itu aku selesa bergerak sendiri...belajar sendiri dan mengurus kehidupan sendiri...aku tak merasakan aku perlu melaporkan segalanya pada org lain...n aku tak perlu teman utk semua ini...kerana au boelh hidup sendiri...ini bkn bermaksud aku takde kn,cuma aku x perlu kwn yg sama utk semua hal...bolehlah katekan ramai kwn utk tugas2 n fungsi yg berlainan...utk mengahadapi ujian hidup yg berlainan...tetapi aku memandang baik pada semua..meltakkan mrk semua pada keadaan yg sama...tak membezakan mereka..tp,bila jurang itu telah nampak...aku cuba utk mengelakkan sesuatu yg lebih buruk terjadi ...hanay itu cara aku supaya aku tidak merasa sedih lagi...aku sudah bosan utk sedih!

Comments

Popular Posts