nikmat aiskrim seringgit

sebetulnya saya pulang dengan seribu kepenatan yang berkumpul di telapak kaki.jalan pun terhuyung hayang.namun,dalam pada itu saya sempat membeli aiskrim selero seringgit dari kedai komuter yg baru dibuka itu.sangka saya train akan sampai lewat.sebab skrin menunjukkan masa tiba utk pelabuhan kelang,sementara tujuan saya ke ukm iaitu tren ke s'ban.tika itu,aiskrim sudah dibeli dan sifatnya bukan boleh dibungkus dan di makan kemudian. dan dan itu juga saya buka dan menikmatinya seolah-olah dunia ynag panas ini menjadi dingin dn sunyi.semua org seakan-akan berhenti dr tugas masing2 dan kaku.setiap patah asikrim yang melegakan tekak itu benar-benar buat saya tenag(mmg gemar mkn aiskrim utk lepas tensi).kelelahan dan kepenatan saya hilang...
namun,Allah menentukan tren tiba dlm masa 4 minit sy sedang menikmati aiskrim itu.seminit berllau ketika saya mencari tempat melabuhkan punggung dan merehatkan kaki. seketika itu,sy tidak dpt membuat keputusan sama ada mahu membuang saja aiskrim tersebut atau cuba menghabiskan di dlm train...

lantas,setibanya tren tersebut....

sy berasa syg utk membuang 1/3 aiskrim yg tinggal.entah bagaimana saya mampu menyumbat baki tersebut dlm mulut yg sederhana besar itu...yeah!misi berjaya.aiskrim x membazir dan x perlu dipandang pelik mkn aiskrim dlm komuter...

rupa2nya saya silap besar.malu dtg menyergah.shud a muslim do like i did just now?eating while running(walking very fast actually).malunya saya sampai x sanggup nak menatap org2 di dlm train tersebut.sy menyembab mua pada kaca pintu.cuba fikir bila tgk org tudung labuh mkn berdiri.tepuk dada tanya iman...

i failed to be a good muslim at dat moment. feeling down and miserable.

tatkala itunikma aiskrim seringgit hilang dan kepenatan dtg kembali.nak berdiri x sanggup lagi.mujur ada tmpt kosong setibanya di stsn kuala lumpur.terus duduk dan cuba melelapkan mata...

mata terlelap sehingga tiba di serdang.cuba bertahan sehingga ke ukm... masa tue x sabar nak ke ke F dan tidur!

sometimes i wish to have a break just like when i was a student before. 3 months break. ni na mintak cuti sehari pun susah.apa2pun moga Allah bagi kelapangan hati. lapang dada dgn erti kata sebenar.
kena tidur utk drive ke tiping esok. jumpa K.S insyAllah!!!!!!!!!!!

Comments

Popular Posts