ignorant?

kebelakangan ni hati saya selalu sakit- mengikut simpulan bahasanya 'sakit hati'.tapi, keras sangat bunyinya. selalunya saya cuba lupakan dan hidup dengan buku baru esok paginya.saya cuba menganggap kisah semalam sudah lama terhapus dlm kotak memori saya.tetapi nampaknya kotak itu ada banyak compartment - rupa2nya ia hanya memindahkan dr satu tempat ke tempat yg lain.senang cerita-ingatan itu masih ada...

hari ini,seperti kisah yang lalu,encik bos besar saya bertanya macam2.saya pun boleh dengan selambanya menjawab.sepatutnya saya ada hak utk mengatakan,' this is part of my personal life,hope u can understand."apa2pun sesuatu itu telah terjadi... dlm pada itu, dia sempat mengkritik saya dengan mengatakan "u're very ignorant..." masa dengar tu rasa mcm nak marah jugak la,sedih pun ada juga,tapi bila fikir-fikir balik,dia pun 2x5 je. x semua benda dlm dunia ni kita kena tahu,bila rasa x penting,kita takde la rasa nak tahu sgt kan? plus,whatever i asked him,dia pun x blh jawab sebaiknya... i dunno... sy pun buat2 lah bodoh alang menjawab soalan dia mcm saya ni betul2 la x tahu..padahal saya tahu jer... moral of the story,jgn ambil hati dengan judgement org terhadap kita. priority kita dan org berbeza. tahu tak betapa best nyer hidup bila kita x tahu semua benda dlm dunia ni,tapi selected knowledge yg sesuai dgn keupayaan hati kita utk berfikir.

rakan saya ada bertanya ttg ekonomi malaysia sekarang.hurm, what can i say? saya rasa ekonomi akan naik... i didn't analysis of m'sia economics ok,eventho i work at bank negara. of course i have link to all the info dat i need to do the analysis n come out with a statement- but,then..sorry, i dont have time for that. obviously i know what happen to our economy right now, but to say the economy was up or down in the future, not my expertise to predict that. i can say dat after all what govt+bnm trying to do, our economy shud be better. but, investors has their own fear, manufacturer cannot set up their factory in one night.. all those things do take some time to realise... but, dont worry, Governor said economy will be better in 2 half...

tapi apa pula kata ALLAH??? kun fa yakun

Comments

Popular Posts