my little snow white(LSW)

http://zikrullah2606.blogspot.com/

ini path ke my little snow white.kenapa dia snow white?sebab everytime tgk dia sy teringat snow white->so jadilah dia snow white sy!!!!

saya terbaca satu artikel ketika menunggu my LSW beli belah buku-buku perubatannya. ternyata artikel itu sgt menarik. satu point yang benar-benar menyentuh sinaps2 otak saya adalah cerita beliau ttg 'my mind'. seseorang pernah berkata kepada dia, "I will kill your mind".lebih kurang bergitulah ayatnya. terfikir oleh saya bagaimana mahu membunuh fikirannya. Fikiran kita dikawal oleh kita-diri kita,maka,bagaimana pula seseorang dapat memusnahkannya?

mari kita fikirkan caranya....
1.bunuh dia-bererti kita bukan sahaja membunuh fikirannya dia tetapi juga membunuh dirinya.cara yang tidak bagus.
2. siksaan mental

yeah,siksaan mental. bayangkan anda di tempat gelap,sempit dan berbau.dan anda tidak diberi minum beberapa hari-hurm... selepas itu setiap 2 minit anda mendengar bunyi setitis air jatuh.boleh bayangkan? lama kelamaan orang itu akan menjadi gila. kenapa nak sebut tentang membunuh fikiran?

sebab.. saya berada di saat fikiran saya tidak digunakan sepenuhnya.hanya digunakan untuk perkara2 yang remeh dan tidak memerlukan sebarang analisis atau pemikiran kritis.lama-lama fikiran ini menjadi tumpul dan batu.

Maka, sekalipun anda bercuti panjang sementara menunggu kerja, pastikan minda/fikiran anda juga bekerja keras-aktifkan minda anda dengan menguasai ilmu baru,menghafal al-quran,membuat kerja-kerja matematik adik andasecara rahsia dan teruskan membaca!

Comments

Anonymous said…
siti, where r u now my love..huhu

bile start keje?

ku baru je sampai rumah

jet lag lagi~ (alasan x mau bgn awal)
owh,sarah my sista!

baru nak call rumah. siti still kat kuantan,bank x panggil interview lagi.huhu..jom jumpa kak siha end of august..sambut birthday mu sekali,bila nak dtg kuantan?

siti y tanned ;)
Anonymous said…
bile n kat mane nak jumpe kak siha?

bday ku ke bday mu? hoho...bday kite :D

bile interview nye?

eh kotak tak sampai lagi kan?

and lagi satu, ku kene amik balik semua gamba lawatan parents ngan ko, sebab ku salah save ari tu, ter save short cut je~

if g KL and free, sound ku yeah

Popular Posts