sekali lagi: mengapa aku disini?

sejuk disini.sejuk lagi hati ni.rasanya hati ini keras membeku.sedih rasanya mengenangkan diri yg jauh bezanya berbanding org lain.mengutip semangat sebagai pemegang scholar bank negara,bekas pelajar seri puteri.namun, ia tetap gagal menaikkan harga diri.hanya yg menyebabkab aku terus di sini atas dasr pemahaman dan atas dasar mengenjar redha ilahi itu sendiri.selagi aku merasakn sebegini selagi itu aku tahu mungkin niat dana amalnku sebelum ini hanyalah satu permainan.tiada sungguh2 di dlmnya.semakin hari jiwa ini semakin mengecil wlpn hakikatnya tubuh ini semakin membesar-byk mkn puncanya.adik berkata, ijah senang hati kat uk.benarkah aku benar2 senang hati.byk kalinya aku tidak. sukar utk sennag hati jika byk perkara tidak dpt dilakukan.byk kerja belum selesai.dan byk ta nggungjawab yg sudah terlalai.aku di sini juga sepatutnya bersama2 teman sebaya.kehadiran org yg lebih tua menjadi aku sidikit kurang selesa dan bertambah2 rasa rendah dirinya.owh, Allah melihat apa yg hambaNya kerjakan. aku tidak mengharap redha manusia.persetankan apa saja kata2 mereka.harap merealisasikan pada hari ini.InsyaAllah

Comments

Popular Posts