semua tempat berhabuk!

sebetulnya kl ini bukan tempat utk saya. dalam kelelahan menhadapi sibuk dan bisingnya kota ini, saya mencari ruang2 utk bernafas lega...

cerita saya di suatu hari......

semalam saya ada sedikit masa.x ingin terus pulang ke rumah...

sedang saya berkira-kira untuk mencari ruang melepaskan lelah,saya teringat kepada rakan saya seorang ni. lantas,cepat saja jari jemari mencari nombor dan mendailnya...

tut...tut..tut.... x berjawab...

selepas beberapa minit smsnya saya terima...

reply kepadanya... ' ada tempat tak nak mkn angin kat kl ni?'

jawabnya... 'mana nak cari..semuanya berhabuk...'

itulah realitinya,kl ni ternyata amatlah kotor dan sibuk.

selalu saya mencari alasan utk pulang ke kampung,wlpn sehari.namun, tugas2 dan tanggungjawab di kl ini terlalu byk.

jika diikutkan hati dan perasaan,sudah lama say mencari jalan pulang ke kampung.mencari hidup yang lebih tenang.

namun, apakan daya, janji sudah termeterai,tinggallah diri nak menepatinya.

sebetulnya ada perkara yg lebih besar yg menyebabkan saya masih tinggal di kl ini.kerana di sinilah lubuknya,di sinilah tempatnya...

sesekali saya bercerita dan selalunya bila mahu kembali ke kl,hati begitu berat. mulalh mulut bersuara, mmenyatakan keberatan hati yang lebih 100kilo jika ditimbang.'

dengan mudah abah berkata,"kena tukar mindset"

itulah yg saya bawa pulang sekembali dr kuantan kelmarin.

kena ubah mindset->inilah tempatku sekurang2nya utk 10 tahun akan dtg...

Comments

Popular Posts