for him...that i owe so much!

sebelum ini aku x pernah sedari,atau pura-pura tidak sedar betapa banyak pengorbanannya untuk adik kesayangannya seorang ini.tidak pernah walau sekali dia berdalih dan mengatakan 'tidak' sehinggakan aku x sedar hatinya juga perlu ku jaga.

semalam sewaktu menghantarku ke rumah rakanku,setelah berpusing2 mencari tempat kerja baruku, dia berkata,"tunggu keta kuar,lepas tu x payah nak penat2 lagi.penat badan dan penat jaga hati orang..."

kufikir ini hanyalah semata-mata kasihankan aku,tetapi bila kufikirkan kembali ia berkaitan dirinya juga. x pernah aku fikirkan dia bila mana aku meminta pertolongan. padahal semalam dia baru sahaja kemalangan...

cuma,kemalangan itu tidak parah.tapi pasti mendatangan penat dan pening dia memikirkan duit yang keluar utnuk motornya itu. kos mengambil pulang aku...

apa lagi yang kumahu di bandar ini selain abangku yang paling baik dalam dunia?

Comments

Popular Posts