walau

lunch hour...
saya puasa hari ni.so,update lah sekejap.sementelahan saya menghadapi kerja-kerja yang memenatkan,saya gembira sudah mula bekerja.plus the fact that i can learn a lot from it.kalau nak katakan penat,siapa x penah coz keluar seawal 6.45am,sebelum nampak matahari lagi dan pulang setelah matahari terbenam.sy x nampak matahari jika saya menghabiskan masa di dalam bangunan ini shj.walaupun saya mmg penat,but, i learn alot about life. seharian dlm komuter-dengan pelbagai cerita.dengan org2 sekeliling yang x pernah gagal memberi erti dalam hidup ini.

kdg2 sy lembab juga kat tmpt kerja.nak pick up semua benda dengan cepat n cannot do any mistakes.hurm,susah jugak tue.so, far,saya masih boleh ebrtahan.huh,3 minggu-rasa mcm setahun jugak bekerja ni.terasa ingin pulang belajar.tetapi sebenarnay pressure kedua2nya berbeza.x blh nak kata belajar tue senang ke,apa ke,walau pun pada mata kasarnya nampak begitu. masa study mmg kita boleh urus masa sendiri,kurang teringat dengan yg lain.kurang tanggungjawabnya.

bila dah kerja,semua benda terbeban atas bahu.mmg org bekerja akan matang sebab if x matang,susah nak menghadapi suasana kerja ni.

sy still attend any program utk pengisian hati mlm2nya.x kira istilah penat because we really looking forward to it.makin susah kita nak dpt,makin kita appreciate.

saya harap Allah akan menetapkan saya di jalan ni.saya ingin jadi orang2 asing yang ajaib itu...

Comments

the left wing said…
salamullah alaik,
how's life?

Allah sangat Hebat.. dan Allah juga yg memberi 'kehidupan' kpd kita..

org kata.. "kehidupan perlukan tarbiyah.." sy stuju kata2 tu.

tapi,bg sy.. sy lebih terkesan belajar dr kehidupan..

kalau perasan..

kehidupan lah yg mentarbiyah kita. kita belajar dr pengalaman, blajar dr kesilapan. blajar mengawal emosi, blajar untuk bergerak pantas,blajar untuk mematangkan diri.. dsb.


kesimpulannya.. kehidupan dan tarbiyah itu berkait rapat dan saling memerlukan.. setuju x??


hmm... cian nyew dia.. penat bekerja. Tak pe.. tak pe.. ada habuan disebaliknya.huhuh~~

best OwwwW.. dapat duit tiap2 bulan.;)

nanti blanja kite eh. huhuh =P

teruskan berusaha ukhti ! remember.. Allah x lihat hasil yg kita dapat!tapi..USAHA yg kita dah buat!!

=) smile always ya!!..

- love ur blog! teruskan menulis ceritera kehidupan yg berbagai2.

from : babykuchin yg chumel ^,^ huhuhu
Anonymous said…
EH.. SORRY GANGGU DIS BLOG.HUHU.. AR2.. AKU SETUJU!!! AHHAHA WAKAKKAKAK..

Popular Posts