palestina kita

teman-teman saya di kedah itu sangat bersemangat!!!they always on the go.betapa mengagumi mereka kerana mampu meluncur laju sekalipun terlalu banyak kerja yang harus dibuat. inilah agaknya hasil tarbiyah selama 3 tahun di bumi uk. perhaps...

menjenguk keadaan diri yang x mampu buat apa2 di pejabat sendiri.baru je mkn mcD last week.rasa bersalah x buat apa2 dan rasa hopeless coz x mampu menghalang juga. mcD tu orang yang belanja,saya takde kekuatan nak cakap kita patut boikot.arghhhhh...

tapi mmg bestlah org2 kedah. peka dan bersemangat waja. sentiasa mengutamakan apa yang utama dan kini saya lihat mereka semakin matang. mungkin inilah maksu dustaz fadhil tentang keperluan untuk berjalan di ajalan ini. matang!

so, rasa-rasa nak ikut sama on that day,amalah nak duduk bersam-sama mereka. kat sini pun macam2 boleh buat.kenapa saya x buat??? adakah sebab saya susah nak sesuaikan diri,ke saya yang menjauhkan diri dengan orang2 di sini. entahlah,saya pun x pasti kenapa...

yang pasti hidup perlu diteruskan dan saya harus buat sesuatu walaupun ianya kecil.

Comments

ct, i so understand part yg ko tulis pasal mcD tu! kita tau yg sepatutnye boycott tapi org lain plak yg belanja kan lepas tu kita tak tau camne nk ckp kat die yg benda tu sepatutnye boycott...rasa sedih, serba salah n really quite pathetic sbb nk stand up pasal benda tu pon susah apatah lagi fighting for bigger things than dat. huhuhuhuhu :'(
itulah nad.but,it's getting better here.lebih ramai orang sedar especially kat tingkat atas.best gak bila dah masuk section atas nih...nnt i cerita pjg...
This comment has been removed by the author.
oopsies..tersilap plak tampal url...

check dis out:

http://completemalaysia.blogspot.com/

theyre having an event ahad ni, was that the event u were telling me about ke? apparently akan ada handing out of flyers throughout kl... i may or may not go, depending la, tp kalau boleh insyAllah

Popular Posts