pulang dari sana...

saya baru pulang dr kelantan.sebetulnya bukan pulang.saya berads di kl sekarang.mata masih kantuk.agak pening sedikit.perjalanan dengan bas yang hampir memakan masa 8 jam itu benar2 membuatkan saya sengasara.langsung tidak tidur sepicing.sakit belakang saya makin teruk.maybe i hv to seek 4 doc advice which i hate the most...x blh nak travel mcm ni. x dpt nak tidur kerana sakit.
hari ini saya byk berfikir.berfikir tentang hidup.berfikir tentang apa yang saya mahu dalam hidup.berfikir tentang apa yang saya telah lalui.samakah dgn planning hidup yang telah saya buat selama ini?saya melalui byk kegagalan.malah melalui byk kejayaan.kepuasan hidup itu mungkin tidak pernah wujud selagi saya masih hdup.kecewakah saya dengan hidup ssya sekarang.nikmat islam dan iman plaing indah kerana ia bisa menjadi penawar utk apa saja ujian yang melanda.
sejakm pulang ke amlaysia,saya cuba kuatkan hati memperjuangkan apa yang say percaya benar.mencari kebenaran itu menyebabkan org tidak pernah lelah. saya masuk ke dlaam alam realiti malaysia.tanah tumpah darah ini yang sudah 50 tahun merdeka.
setibanya saya di sini, saya nekad utk meninggalkan perkara-perkara lagha terutamanya menonton tv dan mendengar radio yng 99%nya melaghakan.namun, usaha itu tidak berjaya kerana beberapa sebab. saya berada di dalam kereta dengan memasang radio IKIM.fm . saya rase sesiapa sahaja akan bersetuju dengan saya terutama yang berdarah muda, mengatakan IKIM.fm itu sangat membosankan.bukan sahaja slot2nya sahaja tetapi penyampai2nya juga bagaikan mahu tidur sahaja bunyinya.oh!bijaknya anda mengkritik,radio itu membawa imej islam,manakah mereka akan sama dengan radio2 lain.bukan saya mahu membandingkan dengan radio2 kotemporari yang lain tetapi hakikatnya,hanya orang2 yang sanggup bertahan dengan kebosanan itu sanggup mendengarnya tiap masa. dan akhirnya, adik saya memberi cd yang dia burnkan penuh dengan lagu2 nasyid.saya masih belum mendengarnya,saya kira semuanya menarik.
manusia perlukan sesautu yang menarik dalam hidupnya.perlukan sesuatu yang konsisten juga. saya juga begitu. malaysia ini..saya masih menyayangi.

Comments

Popular Posts