pening dan sedih

setelah difikir2 balik dan direnung2 kembali kita akan kembali ke alam nyata.dimana kita masih di bumi warwick dan tak ada apa yang boleh dibuat melainkan meneruskan kehidupan yang bersimpnag siur dan bersirat2 ni.tak perlu ada org simpati dan tak perlu ada yg nak console kita bile kita ada probs or jatuh dlm keadaan jiwa yang kacau.kita masih boleh berdiri sendiri dan masih setia menunggu di sini.hati yang tak pernah aman dari cubaan ini akan cuba berdiri teguh.ya,Allah kuatkanlah dinding hati.tak perlu menoleh ke belakang or tak perlu menoleh ke kanan ke kiri,biarkan lautan manusia itu tenggelam dlm rancangan hidup mereka sendiri. perjuangan yang termaktub dlm Al-Quran itu harus diteruskan tidak kira sejauh mana ku berlari atau setinggi mana cabaran yg menggunung.deal wif my heart.tak senang tu. degil,sensitif-super duper sensitive.apa lagi yang boleh dibuat melainkan memaksa dia terus bertahan dan bersama-sama berjuang.akal itu boleh mendidik hati.aku percaya.logik manapun aku harus melalui jalan ini.-buat masa ini- . kejujuran itu penting ,tapi x sepenting meneruskan perjuangan.tidak boleh katakan tidak.sekalipun byk org berkata aku harus belajar utk berkata dua suku kata itu.on the other hand kata aku tidak perlu fikir utk berkata tidak kerana sepatutnya aku layak utk membuat sesuatu kerja.selayaknya masa aku perlu diperuntukan utk itu.malah sekalipun aku marah,atau tersangat marah, tiada tempat utk itu dlm perjuangan ini.aku yang disakiti seharusnya melupakan segalanya.buat biasa je.dan apabila masanya kita meletup.meletup je lah.diri yang diselubungi persoalan dan masalah yang tidak akan selesai harus bergerak bersama-sama masa dan keadaan yang senantiasa bersedia utk membawa kita berlari.berlari sedaya mampu dan berjuang selagi ada tenaga.kekucaran hati yang mahukan seseorg utk meredakan kebisingan masalah yang meronta-ronta utk diselesaikan harus dipadam sebersih-bersihnya.utk itu aku harus menghadapi dan terus menghadapi nya sehingga jiwa ini kosong dan bertanya-hati itu hanya utk perjuangan?...seharusnya...seharusnya

Comments

Popular Posts