in the mood...

suppose to be takde mood nak buat kerja.dan menghabiskan masa dgn kerja2 yg tidaklah berfaedah.tp,release tension jugak la.mari kita berckp tttg impian.semua org pasti ada impian.dan aku ada byk impian.terlalu byk.dan besar2 jugak.dan aku telah mengatur hidup ke arah mencapai impian tersebut.cuma,impian itu telah diganggu dengan satu pembasuhan fikiran yg dtg tiba2.pembasuhan yg baik-malah tersgt baik.yg membuatkan aku sedikit sebanyak terpaksa berfikir dua kali utk meneruskan impian.bagai disekat-sekat dgn sesuatu yg x pasti,aku teroleng-oleng mencari satu definisi utk diri sendiri. definisi yg menentukan apakah aku ini ditugaskan utk sesuatu yg aku sendiri kurang pasti apakah tugasnya.atau aku mencari definisi supaya bila org berkate-itulah siti!penting ke?entahlah.serabut memikirkannnya. boleh saja lupakan dan teruska hidup seperti biasa.masalahnya,tiada lagi semangat seperti mana ketika menghidupkan impian,atau semangat dlm mencari kebenaran.diri ini dirantai dgn keadaan yg bagaikan membenci dan keadaan yg menyayangi.sit in the middle is not alwiz a good decision. come on lah,buat ape susah2 pk...dah ada jln depan mata ikut je lah.tapi,mcm mana kalau jln itu kita x nak ikut tp terpaksa ikut jugak.terpaksa?siapa yg memaksa?didik diri utk terima kebenaran dan hidup dengannya. adakah ini kebenaran itu?senang aku katekan teruskan saja kerja2 ini sampai hilang nyawa di badan. siapakah kita utk persoalkan keikhlasan?hanya Allah yg boleh tentukan.why we have alwiz thinking bad about us and make us in the state with very low esteem...why must we make sumthng so easy look very difficult?kenapa kita harus terus membohongi diri sendiri dengan kata2 org yg tidak tahu hujung pangkalnya.kita sering menginterpretasikan sesuatu benda yg kelihatan sedap di mata dan hati kita.kita?...mereka...ah!biarkan saja-persoalan in takkan pernah selesai

Comments

Popular Posts