Exam in Penang?!!! Gila!

Saya baru mendownload exam slip semalam. Tengah malam itu saya terkejut beruk.

Venue: BNM,Pulau Pinang Regional Office

Kenapa tak buat London Regional Office ke, New York Regional Office ke. Best sket reason nak fly terus ke sana. Tal logik langsung...

Itu masalah yang belum ada penyelesaian sebab semua staff berkenaan terlibat dengan exam.

Melihat cermin sisi sebentar.

Ketika saya membuat keputusan untuk mengambil professional exam ni, mak abah bimbang.

Betul ke nak amik exam ni?

Ada masa ke nak study?

Duit ada ke nak bayar exam?

Sebenarnya saya sendiri tak pasti adakah ini keputusan terbaik. Tapi, hidup perlukan pencapaian supaya tak rasa bodoh dalam kitaran bodoh. Akhirnya saya memilih untuk menduduki sahaja exam ini.

Dan kisah kecelaruan ini bukan yang pertama berlaku.

Hingga bertanya kembali... Amik exam ni sebab apa dan untuk apa?

Macam banyak sangat ujiannya....

Comments

arissa myana said…
though x sure ni proff exam yg mana, smoga Allah susun yg terbaik dn smoga kita jg dpt yg trbaik iA

Popular Posts