aku merasa tinggi

Akhawat sentiasa menerujakan.Mereka menarik, meriah dan warm. Dimana jua kaki diletakkan, seakan mereka ini sudah lama sangat mengenaliku. Sejuk-sejuk angin bersuhu 2 darjah celcius itu hanyalah sebagai biah solehah untuk ukhuwwah itu menghangat. Yes, ianya sangat hangat dan kami berbual mesra sehingga mata tidak tertahan lagi kantuknya. Kami terpejam sehingga jam...


6.18 a.m


flight - 7.10 a.m


last check-in ... 30 minutes before...


means....



Kami hanya punyai masa 22 minutes selepas mataku terbuka.










Yes!Yes!Yes!


Seronok kerana mereka sangat tenang. Walaupun sedar aku masih belum membuat web-check-in. Ketenangan itu mengalahkan syeikh tahap 7 petala langit. Senyum...sedikit kelat,tapi positif.


"Kalau Allah tentukan untuk aku sampai,maka sampai jua diriku ini..."


..... dan dengan ketenangan itu, aku melangkah dengan bangganya(sambil membawa muffin bersalut coklat putih yang enak) ... sebab lepas untuk check in. Senyum. Kali ini benar-benar senyuman yang manis, semanis epal new zealand!



Auckland! Selamat datang ke Segi Empat - hotel mewah bertaraf 5 bintang. Segalanya 5 bintang - makanannya, layanannya, mesin basuhnya...karpetnya, interior designnya...memang terbaiklah akhawat. Bagaimana mereka boleh menginap di tempat sedemikian mewah ini? Tetapi yang lebih mewah adalah kasih sayang yang tidak berbelah bahagi buat pendatang tanpa izin suami. hohohoho... saat ini saya mula merindukan Warwick.

Comments

arissa myana said…
alamak kak... asal sy x dpt tangkap ni?

err lepas check in utk ur stuff di bank negara ke?

n auckland? ohh... terasa ketinggalan... hee
owh adikku syg.mmg post ni bertujuan nak cerita benda lain.afwan kak memang selalu x jumpa bersalahan tajuk dan isi. mcm muntalaq-tajuk tidak selalunya menggambarkan isinya.

actually kak town down kat christchurch(ye la naik airasia shj).smpi mlm tu n duk borak ngan akhwat smpi ke pagi, n sebenarnya esok pagi2 nak kena ke auckland.so, jadilah kisah seperti yang di atas...

boleh fhmkah?

p/s: there is no bank negara in this story.deleted it all after flew to NZ..hohohoho...
arissa myana said…
omg... hehh.. ni nk kne update betul2 nihh hehe ^^

Popular Posts