cemas!!!!

kisah aku dan bilal


Kasihan bilal pagi ni.awal2 lagi dah timbul masalah...

seperti biasa setiap pagi saya keluar bekerja.tapi kali ini,saya x lagi menaiki kereta panjang.kereta sy pendek sahaja pagi ini.namanya Bilal sebab dia warna hidup.sebab saya harap dia teguh seperti teguhnya iman Bilal.

pagi-pagi lagi,seawal jam 7.30pagi,saya bersungguh2 keluar bekerja.bersama k.S yang menemani sy,saya pun membawa Bilal keluar...

belum lima minit saya membawanya..lepas tgk kiri,tgk kanan...tgk kiri dan tgk kanan balik, bilal pun meluncur setelah pedal minyak ditekan. tiba-tiba..........

aaaaaaaaa....stop2..stop2...akak berbaju merah betul2 ada disebelah bilal...

CEMAS!!!SY TERLANGGR SESEORANG!!!

ya,mmg sy buta waktu tu..mmg sy x nmpk dan mmg sy x tahu apa nak buat...

suppose sy berhenti ,tapi itu sy x buat...dan sy mengejar kakak itu...

dia taknak dgr apa yg sy ckp,dan marah lagi.sy nak bagi nombor phone dan nak bwk dia ke hospital.tapi,maybe dia marah sgt dan menyebabkan dia marah2 sepanjang sy ckp dgn dia...sy puas minta maaf dan bertanyakan keadaan dia... ternyata kakak tu trauma...

setelah itu sy kembali ke bilal.x mahu bwk dah...trauma jugak.tapi k.S kata kena kuat dan tabahkan hati.tapi dia yg drive ke tempat kerja.nak jer sy minta dia bwk balik bilal..

i was thinking to change the name...mungkin bilal x sesuai....xde kaitan lgsg.. sy patut ubah cara pemanduan...lebih berhati-hati...

baru sebentar tadi,pakcik(suami kepada kakak tu) call sy.dia cakap nak bwk ke polis,mboleh kena saman RM300. yup, i accept,it is my fault. sy x risau about saman ke apa,sy cuma risau pasal kakak tu.dia ok ke tak.sy x langgar as in langgar yg 'boom!' tapi terlanggar yang menyebabkan kakak tu terpusing dan terjatuh sebab sy x stop...sian akak tu trauma..xnak jumpa sy.

tapi sy tahu,setiap perkara ada hikmahnya..dan saya tak patut menyalahkan diri sehingga tak nak bwk kereta dah.sy tahu kenapa sy perlukan kereta-sebagai kuda dakwah.kalau ikutkan hati,sy masih jimat pergi kerja naik lrt. tapi,utk ke tempat2 lain... utk pulang mlm2..kenderaan awam dah xde... utk ke ssp... dan itulah reason dia... jika tidak,sy masih belum mempunyai bilal waktu ini...

kejadian ini benar2 mengingatkan sy pd Allah .betapa kasih sygNya memberikan sy ujian sebelum sy tersasar jauh.lupa pada nikmatnya dan sentiasa bersyukur dgn pemberiannya. senstiasa alert dgn kesalahan2 kecil spy x membesar...

Ya Allah...ampunilah daku...

jika ikutkan perasaan,ingin sj sy pulang dan menekup muka sepanjang hari.malu dan marahkan diri sendiri.kecewa dan x ingin berjumpa sesiapa.tetapi,sy x mahu ikut emosi. emosi sudah byk menjadikan sy bertindak di luar batasan..dan saya selalu harus ingat utk bersandar kepada Allah dlm setiap ketika...

p/s:sian bilal,dpt pemegang amanah yang teruk sebegini rupa...

Comments

Popular Posts