aku tewas...

utk ke berapa kali aku tewas dgn diri sendiri..berusaha ukt melupakan...berusaha utk bersifat teguh...dan akhirnya aku tewas juga..rase sedih ngan diri sendiri...terasa kurg bersyukur...teramat kurang bersyukur...kenikmatan yg Allah bg bknlah sekadar utk aku berfoya2...bkn utk mengagungkan manusia biasa...tp,aku tewas juga..terasa nak demam..perlukan rehat yg cukup...bila aku tgk dia sakit..n ramai kwn2 yg concern about dia,aku rase aku takkan dpt layanan sebegitu...maka,aku lihat dia untung di situ..tp,sifatku yg tidak suka dilayan dan dimanja-betul ke...sekian lama aku di sana-harapan ku dpt melihatnya sekilas pandang-argghhhh...siti betulkan niat...jgn jadikan ianya sia2...sedih mengenangkan diri sendiri...tp,ingat siti-Allah melihat pada amal ibadat dan keikhlasan hamba-Nya...adakah m'sia dibiarkn hanya dgn mengatakan kami telah beriman,sedangkan mereka belum di uji?aku kena berubah ..menjadi yg lebih baik!

Comments

Popular Posts